한국의 역사

한국의 역사

تاریخ کره
한국의 역사

한국의 역사

تاریخ کره

قدیمی ترین سرزمین باستانی دنیا

به نام خدا

  

برای قرن ها کشورها، ملت ها و تمدن های زیادی از دل تاریخ برخاسته و در آن ناپدید شده اند. هر چند که برخی از این تمدن ها همچنان باقی مانده اند. اگرچه با قطعیت نمی توان ادعا کرد که کدام تمدن ها و کشورها پیش تر از دیگری وجود داشته اند، به طور کلی نمی توان طول عمر یک سرزمین را با قطعیت بیان کرد. اما طبق گزارشی از کارشناسان در فهرست ویکی پدیا کشورهای مصر، کره و چین با قدمتی به ترتیب معادل ۵۱۰۰ سال، ۴۳۳۳ سال و ۴۰۷۰ سال در رده های دوم تا چهارم فهرست قدیمی ترین کشورهای جهان پس از  ایـــــران  قرار گرفته اند.

 بر اساس این گزارش، کشورهای گرجستان، ارمنستان، اتیوپی، ژاپن، یونان، هند و پاکستان،

 سن مارینو، فرانسه، بلغارستان، برونئی، صربستان، مراکش، روسیه، نروژ، اوکراین و کرواسی

 به ترتیب در رتبه های پنجم تا بیستم این جدول قرار دارند. کشورهای هلند، عمان و اسپانیا که توسط گروهی از کارشناسان مرتبط تنظیم شده است.  شواهد باستان شناسی و مستندات تاریخی بوده است.


در کشور‌های قاره آسیا شهرهای کهن بسیاری وجود دارند، برای مثال می‌توان به شهر أریحا (جریکو) در فلسطین اشاره کرد که با حدود ۸۰۰۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشر در قالب شهر است.شاهان تمدن ایلامی که نام بیش‌تر آن‌ها نیز در تاریخ ذکر شده‌است در بیش از ۵۰۰۰ سال پیش در ایران فرمانروایی می‌کردند. اصرار برخی بر نشان‌دادن آغاز تاریخ ایران از پادشاهی هخامنشی(بیش از ۲۵۰۰ سال پیش) یا در درازترین شکل خود تاریخ آغاز آیین زرتشتی (بیش از ۳۷۰۰ سال پیش) و آیین میترایی (بیش از ۷۰۰۰ سال پیش) که این دو هیچ پایهٔ استوار تاریخی هم ندارند و تنها برپایهٔ حدس و گمان نگاشته شده‌اند، و حتی با بسیاری از منابع تاریخی متعارض هستند، بیانگر انگیزه‌هایی خاص از سوی حامیان اصلی این اندیشه‌هاست. ولی طبق آخرین پژوهش‌های باستان شناسان با حفاری‌های متعدد در حوزه رود هلیل رود و روستای صندل به این مهم دست یافتند که گهواره تمدن خاورمیانه، نه تمدن بین‌النهرین بلکه تمدن درخشان جیرفت بوده است. گفته می‌شود شهری به مساحت ۴۰۰ کیلومترمربع در کنار رود هلیل رود قرار داشته که حتی از تمدن بابل و بین‌النهرین نیز قدیمی‌تر بوده که منظور همین شهر دقیانوس است. این مهم با کشفیاتی که در حفاری‌های باستان‌شناسی به دست آمده اثبات شده و این  شهر هم‌اکنون ثبت ملی شده است.

همچنین شهر سوخته بقایای ابر شهری است باستانی که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این شهر روی آبرفت‌های رود هیرمند ساخته شده و زمانی در ساحل آن واقع شده بود. گفته می‌شود این شهر پیشرفته‌ترین شهر تمدن کهن به شمار می‌آید که با دوره برنز تمدن جیرفت همخوانی دارد. دلیل از بین رفتن و خالی از سکنه شدن این شهر در هاله‌ای از ابهام است از این رو به این نام خوانده می‌شود. بنا بر یافته‌های باستان‌شناسی این شهر ۲۸۰ هکتار وسعت داشته و صنایع گوناگونی در آن رواج داشته‌اند. نمونه‌هایی بدیع از زینت‌آلات در حفاری‌های این شهر به دست آمده که گواه این مدعا هستند.

نمونه هائی از خط بروی گل رس در هلیل رود پیدا شده،  که به خطی هندسی روی آن مطالبی نوشته شده،  و هنوز رمز گشایی نشده است،  ولی در کل روایت‌گر آنست که این مردم مخترع خط و زبان بوده اند،  نه سومریان،  به گفته کارشناسان این خط قرنها قدیمیتر از خط میخی است.  این خط یک خط سمبلیک (symbolic) نیست،  بلکه خطی یا (linear) است،  شامل خطوط مختلف که کنار یکدیگر قرار می گیرند.  لازم به ذکر است که تاکنون خط میخی به عنوان اولین و قدیمیترین نوع خط نوشتاری بحساب می آمده و زادگاه آن بین النهرین بوده است.



فرهنگ ابتدایی مصر باستان و اولین سلسله‌های این کشور، در هزاره‌ی ششم پیش از میلاد مسیح شکل گرفتند. خط مصر باستان که «هیروگلیف» نام دارد دومین سیستم نوشتاری قدیمی پس از خط میخی است. ۳۰ سلسله پس از پادشاه «منس» که اولین دوران پادشاهی در مصر بود، مصر زیر سلطه‌ی ایرانیان و سپس یونانیان قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد